چگونه اثربخشی منابع انسانی را از طریق تحلیل داده های افراد افزایش دهیم؟

تازه ها, منابع انسانی

« چگونه اثربخشی منابع انسانی را از طریق تحلیل افراد افزایش دهیم؟ »

 

 

عملکرد سازمانها در تحلیل افراد چگونه است؟

اگرچه امروزه برخی از سازمانها در تحلیل افراد، عملکرد بسیار خوبی دارند، اما بسیاری از سازمانها هنوز به عملکرد مطلوب دست نیافته اند.
این نظرسنجی تحت عنوان “وضعیت تحلیل منابع انسانی” در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ انجام شد. ۷۷۶ نفر از متخصصان منابع انسانی در این تحقیق شرکت کردند که از میان آنها ۲۲۰ نفر به تمامی سوالات پاسخ دادند. شرکت کنندگان، نماینده بخش گسترده ای از کارفرمایان بر اساس تعداد کارمندان بودند. از مشاغل کوچک با کمتر از ۵۰ نفر کارمند تا شرکت های با ۲۰ هزار کارمند و بیشتر. بیشتر از ۵۰ درصد شرکت کنندگان نماینده مشاغل با بیش از ۵۰۰ کارمند هستند.
از میان تمام سازمانهایی که در این تحقیقات شرکت کرده اند فقط ۲۹ درصد آنها بر این باورند که در ایجاد تغییرات مثبت بر اساس تحلیل افراد، خوب و یا بسیار خوب عمل میکنند و فقط ۳۶ درصد آنها معتقدند که پلتفرم تحلیلشان به آنها بینش کاربردی ارایه میدهد.

بخوانید : ۷ راهکار برای بالا بردن پتانسیل کارمندان


تاثیر تحلیل منابع انسانی در دیدگاه مدیران

اصولا تحلیل منابع انسانی در درک بهتر رهبران منابع انسانی، بسیار موثرتر است تا دیگر ذینفعان سازمانی.
در میان متخصصان منابع انسانی که در این تحقیق شرکت کرده اند ۳۸ درصد معتقدند تحلیل های منابع انسانی برای درک بهتر رهبران منابع انسانی بسیار موثرند. ۲۹ درصد آنها بر این باورند که این تجزیه و تحلیل ها، بینش بهتری به مدیران برتر سازمان ارایه میدهند. ۱۹ درصد آنها تحلیلها را برای مدیران میانی موثر میدانند و ۱۳ درصد متخصصان منابع انسانی معتقدند به طور کلی برای کارکنان بسیار موثر است.
در این میان، یکپارچه سازی داده ها،‌ پاکسازی آنها و‌ تجسم فکری از سخت ترین عناصر برای تحلیل افراد هستند.
سازمانها عموما بر تحلیل توصیفی بیشتر تکیه میکنند تا تجزیه و تحلیل های پیچیده یا پیشگویانه و یا تحلیل های تجویزی. طبق تحقیقات میزان استفاده متخصصان منابع انسانی از انواع تحلیل به این صورت است :
  • تحلیل توصیفی ۶۸ درصد
  • تحلیل تجویزی ۴۳ درصد
  • تحلیل پیشگویانه ۳۴ درصد

چگونگی تعمیم و ارایه تحلیل منابع انسانی توسط مدیران

اکثر متخصصان منابع انسانی همچنان تحلیل افراد را از طریق ایمیل به مدیران ارشد ارایه میدهند اما استفاده از داشبوردها بطور گسترده رو به افزایش است. بصورت آماری ۶۸ درصد متخصصان از طریق ایمیل داده ها را ارایه میدهند و ۴۹ درصد آنها از داشبورد ها استفاده میکنند.
بطور کلی برترین روش های موثر در ارایه تحلیل افراد، ۶۳ درصد از طریق تجسم های تعاملی و
۶۱ درصد از طریق داده های گرافیکی مانند اسلاید های پاورپوینت صورت میگیرد.

تفاوت سازمان های پیشرو در تجزیه و تحلیل با سازمان های عقب افتاده

سازمان های پیشرو در امر تجزیه و تحلیل سازمانهایی هستند که در طراحی پروسه ها برای گرفتن بیشترین بهره وری از تحلیل افراد،‌ از نظر خودشان خوب و یا بسیار خوب عمل میکنند و سازمانهای عقب افتاده در این زمینه، عملکرد ضعیفی دارند.
در این تحقیقات نشان داده شد که شرکت های پیشرو در ارایه بینش به رهبران برتر ۱۰ برابر موثرتر عمل میکنند. آنها ۸ برابر بیشتر میتوانند حداقل به میزان متوسطی از تحلیل پیشگویانه استفاده کنند و احتمال اینکه اغلب یا همیشه، داده های منابع انسانی را با داده های غیر منابع انسانی ادغام کنند ۷ برابر بیشتر است.

در انتها بهتر است این استراتژی ها را در نظر بگیرید :

از اصول اولیه شروع کنید سپس مسیر خود را ادامه دهید
با اصول جمع آوری و پاکسازی داده ها شروع کنید
یاد بگیرید از ابزارهای تجسم فکری که به شما امکان تعامل را میدهد استفاده کنید
دانش تجزیه و تحلیل و دانش تجاری را بهم پیوند بزنید
از تیم پشتیبانی حداکثر بهره وری را ایجاد کنید

 

نرم افزار پانچ کارت با ارایه نمودارها و گزارش ها، برای شما این امکان را فراهم می کند که بتوانید به راحتی عملکرد کارکنان را تحلیل کرده و با به کارگیری آن، بهره وری سازمان را به حد مطلوب برسانید و در نهایت سازمان خود را به یک سازمان پیشرو در تحلیل منابع انسانی تبدیل کنید.
source: hr.com
Translated by: punchcard.ir
پرسش و پاسخ

مطالب پر بازدید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست