تاثیر محل کار در روحیه پرسنل

درباره پانچ کارت, منابع انسانی

تا به حال توجه کرده اید در بعضی روزها پرسنل ممکن است با انرژی و روحیه بیشتری مشغول به کار شوند و در بعضی روزها نیز برعکس. به نظر شما حضور افراد در محل کار چه تاثیری در کیفیت حال روحی آن ها دارد؟ آیا روحیه پرسنل در زمان حضور در سازمان یا شرکت بهتر می شود یا بدتر؟ تا کنون به این موضوع فکر کرده اید؟ اگر از کاربران پانچ کارت باشید حتما متوجه شده‌اید هنگام ثبت تردد از افراد یک سوال راجع به حال هوای روحی آن ها پرسیده می شود. مثلا: امروز رو چطوری شروع کردی؟

روحیه پرسنل

سوال روحیه پرسنل چه سودی دارد؟

کارکنان باید حین ورود یا خروج حتما به این پرسش پاسخ بدهند. این گونه سوال‌ها چه سودی دارند؟

وقتی پرسنل شما با یک حال روحی مثلا کسل کننده (تصویر سوم از سمت چپ) وارد شرکت می‌شوند مهم است که مدیر در جریان این موضوع قرار گیرد؛ این یعنی اینکه احتمالا این پرسنل امروز را خیلی خوب شروع نکرده است و احتمال دارد این مساله روی بقیه‌ی روز هم تاثیر بگذارد. مدیر می‌تواند با دریافت گزارش تردد از روحیه پرسنل مطلع شود.

حالا فرض کنید همین فرد هنگام خروج اگر گزینه بد یا افتضاح (تصویر دوم و اول از سمت چپ) را انتخاب کند چه مفهومی دارد؟ یعنی در محیط کار حال بدتری نسبت به قبل پیدا کرده است؟ و یا برعکس اگر فرد با روحیه معمولی (تصویر چهارم از چپ) وارد شود و با روحیه خیلی خوب یا عالی از دفتر خارج شود، یعنی فضای شرکت در روحیه پرسنل تاثیر مثبت داشته است؟ همچنین ممکن است روحیه فرد از زمان ورود تا زمانی که خارج شده تغییری نداشته باشد.

کارمنند خوشحال

تحلیل آماری داده‌های روحیه پرسنل

ما در پانچ کارت با تحلیل آماری داده های روحیه پرسنلِ شرکت هایی که از این سرویس استفاده می کنند، به یک مدل داده ای دست پیدا کرده ایم. که در شکل زیر نتیجه این تحلیل را مشاهده می‌کنید.

توضیح: محور عمودی وضعیت و نمره ی روحیه پرسنل در زمان ثبت خروج و محور افقی وضعیت و نمره ی روحیه پرسنل در زمان ثبت ورود است. محل تلاقی این دو محور برایند نمره های پرسنل در ورود و خروج هستند.

روحیه پرسنل

لینک دانلود نمودار با اندازه اصلی


 بخوانید: آیا شبکه اجتماعی درون سازمانی به تعامل پرسنل در یک سازمان / شرکت کمک می‌کند ؟


طبق این مدل، روحیه اکثر پرسنل در زمان ورود به محل کار با زمان خروج برابر است. دایره ی بزرگ زرد رنگ تلاقی ورود و خروج نشانگر این موضوع است. ( معمولییعنی معمولی)نکته ی مثبت این گزارش این است که اکثر پرسنل با حال معمولی، خیلی خوب و عالی وارد می‌شوند و با همان حالی که وارد شده اند از شرکت خارج می‌شوند.

نکته‌ی مهم و مثبت دیگر جایی است که پرسنلی با روحیه‌ی نه چندان خوب وارد شرکت شده است (یعنی در محور افقی یکی از حالت های ناراحت را انتخاب کرده است)  ولی در زمان ثبت خروج با روحیه بهتری از شرکت خارج می‌شود  (یعنی در محور عمودی یکی از خوشحال را انتخاب کرده است). این مورد نشانگر این است که شرکت فضایی مطلوب برای او و همکارانش، جهت داشتن حال خوب در محل کار فراهم کرده است.

نقاط مورد توجه

نقاطی که باید به آنها توجه بیشتری داشت، در تلاقی تردد هایی است که در حین ورود، روحیه پرسنل خوب بوده (یعنی محور افقی یکی از خوشحال بوده است) و اما در لحظه ی خروج حال پرسنل خوب نبوده و کاهش امتیاز روحی داشته است (یعنی در محور عمودی یکی از ناراحت بوده است).  در این مواقع مدیر باید با دریافت گزارش آگاه شود و به فکر یافتن عامل و بررسی این موضوع باشد؛ که این مورد برای چه تعداد از پرسنل و در چه تاریخی رخ داده است. همچنین چه عامل محرک درونی یا بیرونی منجر به این نتیجه شده است (در بخش گزارش گیری پانچ کارت، این نمودار به تفکیک اعضا قابل مشاهده است).

کارمند کلافه


بخوانید: مسئولیت اجتماعی شرکتی


در هر صورت پانچ کارت سعی دارد همیشه به مدیران کمک کند تا بتوانند بهره وری بالایی در محیط کار خود ایجاد کنند. همچنین با ارائه ی خدمات مبتنی بر دانش و بهره گیری از تکنیک های هوش مصنوعی و کلان داده، به این مهم دست یابند.

اگر هنوز از کاربران پانچ کارت نشده اید و همچنان با رویکرد های سنتی در حال مدیریت هستید همین الان با کلیک روی این لینک یک ماه رایگان از سرویس ما استفاده کنید و تغییر را آغاز کنید.


 

دانلود اپلیکیشن پانچ کارت

 

پانچ کارت

 

google

 


 

پرسش و پاسخ

مطالب پر بازدید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست