چت پانچ کارت

آیا شبکه اجتماعی درون سازمانی به تعامل پرسنل در یک سازمان / شرکت کمک می‌کند ؟

درباره پانچ کارت

تعامل کارکنان با یکدیگر یکی از بهترین راه‌های افزایش بهره‌وری در یک سازمان است. شبکه اجتماعی یا همان چت درون سازمانی یکی از راه‌های افزایش تعامل کارکنان با یکدیگر و افزایش بهره‌وری در یک شرکت است. محیط گفتگوی درون سازمانی ابزاری است که نه تنها ارتباط سالم بین کارکنان را بر بستر ارتباط امن فراهم می‌سازد بلکه موجب نگهداری اطلاعات و دانش درون (مدیریت دانش Knowledge management) شرکت می‌شود.

نمونه خارجی شبکه اجتماعی درون سازمانی

به‌عنوان یکی از بارزترین نمونه‌هایی که برای این امکان وجود دارد می‌توان به یامر (yammer) مایکروسافت اشاره کرد. این سرویس یک شبکه اجتماعی فری‌میوم برای ارتباطات اختصاصی و درون سازمانی بین کارکنان است. دسترسی یه سرویس یامر بر اساس دامنه اینترنتی انجام می‌شود. تنها کاربرانی که در دامنه سازمان یک پست الکترونیک تائید شده داشته باشند می‌توانند به این سرویس ملحق شوند و از آن استفاده کنند. مایکروسافت یامر را در سال ۲۰۱۲ به مبلغ ۱٫۲ میلیارد دلار خریداری کرد.

یامر


بخوانید: منابع انسانی و برداشت ما از آن (قسمت اول)


این شبکه اجتماعی درون سازمانی (ESN) امکان مدیریت پروژه‌های متعدد و اشتراک‌گذاری دانش در شرکت‌ها را فراهم می‌کند. درواقع کاربران به‌راحتی از طریق این شبکه می‌توانند پروژه موردنظر خود را از میان انبوه پروژه‌ها انتخاب نموده، یا بین پروژه‌های متعدد جابه‌جا کنند. آمار کاربران این شبکه در سال ۲۰۱۰ بیش از ۳ میلیون کاربر و ۸۰۰۰۰ کمپانی در سراسر جهان بوده است.

 چرا به شبکه‌های اجتماعی سازمانی نیاز داریم:

.  ایجاد انگیزه برای کارکنان: معمولاً کارمندان در محیط شبکه‌های اجتماعی راحت‌تر صحبت و مشکلات خود را مطرح می‌کنند. پس ساده‌تر می‌توان به‌راحتی آن‌ها را با اهداف و مأموریت‌های سازمان همراه کرد و برای فعالیت‌های عمومی انگیزه تزریق کرد.

ترویج روحیه همکاری: اینکه افراد بتوانند در یک کار تیمی به‌راحتی با یکدیگر کار کنند. همچنین مشارکت و همکاری بهتر در یک پروژه نیازمند روحیه قوی کار تیمی است. در حال حاضر یکی از ابزارهای تمرین کار تیمی شبکه‌های اجتماعی سازمانی محسوب می‌شوند.

. تولید ایده: شاید مهم‌ترین دلیل سازمان‌های امروز برای پیاده‌سازی شبکه‌های اجتماعی سازمانی بحث تولید و به اشتراک‌گذاری ایده است. موضوعی که می‌تواند موتور محرک سازمان‌ها باشد.

چت پانچ کارت

.  به اشتراک‌گذاری مهارت‌ها: شاید بتوان به‌راحتی گفت که وب محلی برای یادگیری و اشتراک مهارت‌ها است. افراد به‌راحتی می‌توانند مهارت‌های خود را در این شبکه‌ها به‌صورت درون سازمانی با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این مهارت می‌تواند یک مقاله خواندنی یا یک اینفوگراف توصیفی باشد!

وفاداری برند: سازمان‌ها در محیط شبکه اجتماعی به دنبال وفادار کردن بیشتر کارکنان خود به برندشان هستند. اینکه کارمندان از سیاست‌های سازمانی که در آن کار می‌کنند دفاع کنند یکی از موضوعات مهم سازمان‌ها است.

ما در پانچ کارت هم این احساس نیاز را درک کرده و سازوکار یک چت درون سازمانی را برای کاربران خود در نظر گرفتیم. این ویژگی که به تازگی در پانچ کارت راه اندازی شده است فعلاً رایگان و دارای امکانات جالبی است.


بخوانید: منابع انسانی و برداشت ما از آن (قسمت دوم)


چت پانچ کارت

برخی ویژگی‌های محیط گفتگوی پانچ کارت عبارت‌اند از:

ارسال پیام به دیگران به‌صورت گروهی و فردی.

پاسخ (Replay) به پیام دیگران.

ارسال مجدد (Forward ) پیام به دیگران.

حذف یک یا چند پیام.

الصاق (Attachment) یک یا چند فایل.

ارسال پیام به‌صورت رمزگذاری شده.

پیش نمایش پیوند تصاویر و ویدئوهای ارسالی در محیط گفتگو.

قابلیت برچسب زدن به اطلاعات جهت یادآوری وجود مطلبی مهم.

چت پانچ کارت

چت پانچ کارت

شبکه اجتماعی یا محیط گفتگوی پانچ کارت موجب می‌شود کارکنان شما بتوانند به‌سادگی و در محیطی امن با یکدیگر در ارتباط باشند. همچنین تمامی اطلاعات و فایل‌های ارسال شده در این محیط روی سرورهای سازمان باقی می‌ماند و قابل دستیابی است. پس شما هیچ اطلاعاتی را از دست نخواهید داد. همین‌طور لازم نیست برای ارتباط و ارسال اطلاعات از شبکه‌های خارج از سیستم استفاده کنید. این ویژگی پانچ کارت فعلاً به‌صورت رایگان در دسترس تمامی کاربران است. تنها کافی است کارکنان شما یک ایمیل تائید شده در سیستم پانچ کارت داشته باشند. امیدواریم از این ویژگی جذاب و کارآمد جدید لذت ببرید. اگر تاکنون به پانچ کارت ملحق نشده‌اید می‌توانید با یک حساب رایگان یک‌ماهه به سیستم پانچ کارت همراه با تمامی ویژگی‌ها دسترسی داشته باشید.


دانلود اپلیکیشن پانچ کارت

 

پانچ کارت

 

google

 


 

پرسش و پاسخ

مطالب پر بازدید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست